Vanliga frågor och svar

Köp

1. Det står att produkten finns i lager, hur lång är leveranstiden då?

Vi lagerför de flesta av våra varor på externlager, där den normala leveranstiden är 3–5 arbetsdagar.
Finns varan på vårt egna lager i Mönsterås, levereras varan ut från oss inom 1-2 arbetsdagar.
I vissa fall är leveranstiden 7–10 arbetsdagar vilket beror på att vi beställer produkten direkt från vår leverantör och
därav blir leveranstiden något längre.
Vi reserverar oss för fel i lagersaldot.

2. Jag hittar inte delen jag söker? 
Om du inte hittar det du söker är du välkommen att ta kontakt med oss via telefon eller mail.
Vi kan då kolla med våra leverantörer om det är någonting vi kan få tag på.  

3. Vi är företag och vill handla från er? 
Är ni företag som önskar lägga upp er som kund hos oss är ni alltid välkomna att maila in era uppgifter till oss så kan vi hjälpa er. 
Önskar ni skicka inköpsordrar till oss så kan denna mailas in till info@sagro.se
Alternativt så går det bra att lägga er beställning direkt via vår kassa och det skapas då automatiskt upp ett kundkort hos oss. 

Pris och betalningsalternativ

1. Vad har ni för swishnummer?
Vi har inget specifikt nummer utan när du godkänner din beställning via Swish så öppnar appen automatisk upp betalningssidan för godkännande.
Om den ej öppnas direkt kan du behöva öppna upp appen.

2. Har ni endast faktura via Svea?
Svea erbjuder en rad olika betalningslösningar för dig som kund. Fakturabetalning, delbetalning, banköverföring eller kortbetalning.
Läs mer på https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor_20200108.pdf

3. Skickas fakturan via post?
Svea skickar ut fakturan till e-postadressen som anges vid beställningen.  

 

Leverans

1. Levererar ni utomlands?
I dagsläget levererar vi endast inom Sverige. 

2. Kan jag spåra min beställning?
Efter att era varor är packade på vår packstation skickas ett mail ut till er. I detta mail finner ni ett spårningsnummer till er sändning. 
Observera att det kan ta upp till 24 h från det att vi har utlevererat er vara tills att fraktbolaget har uppdaterat sina system. 

3. Kan jag komma och handla av er direkt i Mönsterås? 
Alla är varmt välkomna att komma in till oss. 
Observera att vi ej lagerför alla produkter här utan även lagerför på vårt externlager. Det kan därför innebära att produkten som står "i lager" inte 
finns på hyllan just i Mönsterås. Ring därför gärna till oss innan så att vi kan dubbelkolla detta åt dig!

 

Ångerrätt

1. Hur lång är ångerrätten?
Vi tillämpar 14 dagars retur- och ångerrätt. Retur skall anmälas till oss inom 14 dagar från de att du mottagit din leverans.

2. Jag har fått en retursedel - hur lång tid har jag på mig att returnera?
Fraktsedeln är giltig i 14 dagar. Används inte fraktsedeln inom den angivna tiden, stänger vi ert returärende utan åtgärd.

3. Vad kostar det att returnera en vara?
Genom att använda fraktsedeln som du mottagit från oss godkänner du att vi debiterar dig den faktiska returfrakten.
Du blir meddelad om returavgiften i samband med din returanmälan.



Om ni inte hittar er traktormodell eller de produkterna ni söker, vänligen kontakta oss så hjälper vi er!
Logga in